جمعه, 07 اردیبهشت,1403
ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00

مطالب و مقالات حقوقی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 خرداد 1400
آیا مطالبه طلب با یک فیش واریز بانکی ممکن است ؟

 آیا مطالبه طلب با یک فیش واریز بانکی ممکن است ؟

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 4636

 

دادخواست مطالبه طلب از فیش واریزی بانک

خواهان : شبنم ...... نام پدر : پرویز  به نشانی : تهران- شهرك غرب ............. .
خوانده :

1- محمد ...... نام پدر : محسن  به نشانی : تهران- نیاوران .............. .
2- میثم ......  نام پدر : ایرج  به نشانی : تهران.سید خندان ......... .
وکیل  : مسعود محمدی به نشانی : تهران.میدان فاطمی.میدان گلها ...... .
تعیین خواسته و بهای آن :

1- مطالبه وجه بابت (مطالبه وجه به انضمام خسارت تاخیر تادیه از تاریخ دادخواست تا زمان اجراي حکم) به مبلغ 420/000/000 ریال

2- تامین خواسته ( تامین خواسته بابت مبلغ 420/000/000 ریال)
3- مطالبه خسارات دادرسی

دلایل و منضمات دادخواست :

1-  وکالت نامه به شماره ..... مورخ 1393/12/09 میزان تمبر مالياتي به مبلغ 579000 ریال باطل شد.
2- فیش نقدي بانک به شماره .... مورخ 1392/12/06

شرح دادخواست مطالبه طلب

ریاست محترم دادگاه عمومي حقوقي تهران

باسلام 

احتراما به استحضار می رساند :

1-براساس توافق شفاهی فی مابین موکل و خوانده (در زماني که موکل در خارج از کشور بوده است) مبني بر خرید يك واحد آپارتمان، موکل مبلغ 100/000 کرون را به صرافی .....مي دهد تا معادل ريالي آن را در ایران (مبلغ 420/000/000 ریال) به حساب خوانده واریز نماید تا این وجه به عنوان بیعانه تا زمان بازگشت موکل به ایران و تنظیم مبایعه نامه في مابین موکل و خوانده نزد خوانده باشد.

2- اما پس از واریز وجه مذکور و مراجعت موکل به ایران خوانده محترم از انجام تعهد خود مبني بر تنظیم مبایعه نامه با موکل خودداري مي نماید و از آنجايي که هیچ قرارداد کنبي ما بین موکل و خوانده تنظیم نگردیده و صرفا وجه مذکور به حساب خوانده واریز شده بود لذا امکان الزام خوانده به انجام تعهد مبتي بر تنظیم مبایعه نامه و انتقال آپارتمان وجود ندارد.

3- نتیجتاً صدور حکم به محکومیت خوانده به پرداخت مبلغ 420000000 ریال و خسارت تاخیر تادیه از زمان دادخواست تا زمان تادیه وجه مذکور به انضمام جمیع خسارات قانوني و نیز هزینه دادرسي و حق الوکاله وکیل مستندا به ماده 265 قانون مدني در حق موکل مستدعي است.

4- ضمناً مستدعي است آقاي میثم ......(کارمند صرافي که وجه مذکور را از طرف موکل به حساب خوانده در ایران واریز نموده است) بعنوان مجلوب ثالث جهت تایید مراتب فوق و واریز مبلغ فوق از جانب موکل به حساب خوانده در دادرسی احضار گردد.

5- بدواً وفق ماده 108 فانون آیین دادرسي مدني صدور قرار تامین خواسته و اجراي فوري قرار قبل از ابلاغ وفق ماده 117 آن قانون مستدعي مي باشد.

 

 

رای دادگاه - مطالبه طلب با فیش واریزی بانکی

پرونده کلاسه : ......

مرجع رسیدگی : شعبه 106 دادگاه عممومی حقوقی مجتمع قضایی عدالت تهران

دادنامه شماره : ......

خواهان : خانم شبنم ...... فرزند : پرویز  با وکالت آقای مسعود محمدی به نشانی : ترهان.میدان فاطمی.میدان گلها ..... .

خواندگان :

1- آقای میثم ...... به نشانی : تهران.پل سید خندان ....... .

2-- آقای حسین ...... به نشانی : تهران.خیابان نیاوران ........ .

خواسته ها : 1- مطالبه طلب  2- مطالبه خسارات دادرسی

متن رای دادگاه مطالبه طلب

در خصوص دعوای خواهان خانم شبنم ... فرزند پرویز با وکالت آقای مسعود محمدی بطرفیت آقای حسین .... به خواسته مطالبه وجه به میزان 420/000/000 ریال توام با خساراات دادرسی و تاخیر در تادیه.دادگاه نظر به محتویات پرونده شرح خواسته خواهان و وکیل وی، مستندات ابرازی علی الخصوص فتوکپی فیش نقدی بانک به شماره ... مورخ 1392/12/06 و اظهارات و توضیحات آقای میثم ..... به عنوان مجلوب ثالث دعوی که تصریحاً مراتب ادعای خواهان مبنی بر وصول ارز و تبدیل آن به ریال و تودیع به حساب خوانده مورد تایید قرار دادند و دفاعیات و ایرادات بعمل آمده از ناحیه خواندده با توجه به عدم وجود هیچگونه دلیل و مستندی بر پرداخت وجه حتی بصورت تدریجی و به نحوی نبوده که بتواند موجبات تزلزل ادعای خواهان و تخدیش مستندات آن را فراهم سازد لذا با رد دفاعیات معموله دعوی مطروحه را محمول بر صحت . مستنداً به مواد 265 و 1284 از قانون مدنی و مواد 519-515-198 و 522 از قانون آیین دادرسی مدنی حکم بر محکومیت خوانده به پرداخت مبلغ اصل خواسته به میزان 420/000/000 ریال از بابت وجه تودیعی در حق مشاورالیه و به حساب وی توام با پرداخت هزینه های دادرسی متعلقه و حق الوکاله وکیل و نیز خسارت تاخیر در تادیه از تاریخ تقدیم دادخواست مورخ 1393/12/18 لغایت زمان اجرای حکم و تودیع محکوم به، حسب شاخص تورم اعلامی  از سوی بانک مرکزی در حق خواهان صادر و اعلام می نماید و اما در رابطه با دعوی خواهان نامبرده به طرفیت آقای میثم .... به خواسته معنونه به عنوان مجلوب ثالث، دادگاه توجهاً به بررسی جمیع اوراق پرونده و نحوه طرح دعوی از سوی خواهان و وکلای وی و دفاعیات بعمل آمده از ناحیه خوانده به لحاظ عدم احراز توجه دعوی مستنداً به ماده 89 ناظر به بند چهارم ماده 84 از قانون آیین دادرسی مدنی قرار رد دعوی صادر و اعلام می نماید رای صادره حضوری محسوب و ظرف مهلت بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران می باشد.

 

 

 

رای دادگاه تجدیدنظر - اعسار هزینه دادرسی خوانده

پرونده کلاسه :  ......... 

مرجع رسیدگی : شعبه ۶۱ دادگاه تجدیدنظر استان تهران

دادنامه شماره : ......

تجدیدنظرخواه: آقای حسین .....به نشانی تهران-نیاوران ............... .

تجدیدنظر خوانده : خانم شبنم ..... با وکالت ....

تجدیدنظر خواسته: دادنامه شماره .... مورخ ۱۳۹۳/۱۲/۲۲ شعبه ۱۰۶ دادگاه عمومی حقوقی تهران 
گردشکار- دادگاه بابررسی اوراق ومحتویات پرونده ختم دادرسی را اعلام و به شرح زیر مبادرت به صدور رای می نماید .

متن رآی دادگاه اعسار از هزینه دادرسی

در خصوص تجدید نظرخواهی .... حسین .... به طرفیت شبنم .... نسبت به دادنامه شماره .... مورخ ۲۲ شعبه ۱ ۱۶ دادگاه عمومی حقوقی تهران که بر اساس دادنامه یاد شده دعوی اعسار از پرداخت هزینه دادرسی تجدیدنظرخواه پذیرفته نشده و قرار عدم استماع دعوی صادر گردیده است. دادگاه با توجه به محتویات پرونده، نظر به اينکه اولا دعوی اعسار از پرداخت هزینه دادرسی مرحله تجدیدنظرخواهی ضمن اعتراض و تجدیدنظرخواهی نسبت به دعوی اصلی اقامه گردیده است و نواقص دادخواست پیوستهای آن هیچ ارتباطی به دعوی اعسار از پرداخت هزینه دادرسی ندارد و مطابق ماده ۵۰۵ قانون آئین دادرسی مدنی ادعای اعسار از پرداخت هزینه دادرسی ضمن درخواست نخستین یا تجدیدنظر یا فرجام مطرح خواهد شد طرح این ادعا به موجب دادخواست جداگانه نیز ممکن است بنا بر اين اقامه دعوی اعسار از ناحیه تجدیدنظرخاه وفق موازین قانونی بوده است ثانیا برابر مواد ۵۱ و۵۳ و ۵۴ قانون مارالذکر در صورت نقص دادخواست و پیوستهای آن از جمله استشهادیه چنانچه مطابق ماده ۵۰۶ قانون یا تنظیم نشده باشد مدیر دفتر دادگاه باید اقدام به صدور اخطاریه رفع تقص کند بنیز این صدور قرار عدم استماع دعوی واجد ایراد است از این جهت تجدیدنظرخواهی را وارد دانسته و با استناد به ماده ۲۵۲ قانون آئین دادرسی مدنی قرار معترض عنه را نقض اعلام و سپس پرونده جهت انجام تشریفات قانونی به دادگاه محترم نخستین اعاده میشود این رای قطعی است.

رئیس شعبه ۶۱ دادگاه تجدیدنظراستان تهران مستشار دادگاه

 

 راه های تماس و مشاوره با وکیل متخصص برای مطالبه وجه و طلب

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره کلیک کنید.