دوشنبه, 17 اردیبهشت,1403
ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00

مطالب و مقالات حقوقی
تاریخ انتشار: شنبه 11 بهمن 1399
لایحه و ادای توضیح به هیئت کارشناسان

 لایحه و ادای توضیح به هیئت کارشناسان

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 6748

لایحه و ارائه توضیح به هیئت کارشناسی - مطالبه وجه

بسمه تعالی

هیات محترم سه نفره کارشناسان رسمی دادگستری

با سلام

احتراما در خصوص پرونده کلاسه ..... مطروحه در شعبه 6 حقوقی دادگاه گلستان با موضوع مطالبه وجه ، به وکالت از موکل مراتب زیر را به استحضار می رسانم:

 

1- مورخ 88/08/25 قرارداد شماره .... با موضوع احداث پارک ساحلی رودخانه ... با مبلغ هشتصد میلیون ریال مابین موکل و شهرداری .... منعقد گردید.

 

2- به موجب ماده 3 موافقت نامه مبلغ قرارداد هشتصد میلیون ریال مقرر شد که مستندا به ماده 29 پیمان بر اساس نیاز شهرداری تا 25 درصد قابل افزایش بوده است و مورخ 88/09/30  به موجب نامه شهردار .... به شرکت خواهان مبلغ قرارداد به شماره .... میزان 25 درصد افزایش می یابد و مبلغ قرارداد به یک میلیارد ریال افزایش می یابد.

 

3- در هفته دولت برای پیشبرد پروژه و افتتاح آن زودتر از موعد مقرر، با اصرار مسئولین وقت مبلغ پانصد وهفتاد میلیون ریال مازاد بر قرارداد، کار انجام شد که تمام کارهای انجام شده و تحویل موقت و اضافه کاری ها صورت جلسه و به امضای مسئولین نیز رسیده است.

 

4- مورخ 88/10/03 به موجب صورتجلسه تحویل موقت پروژه با امضای اعضای هیات تحویل موقت (متشکل از ...)  تحویل کارفرما گردید.

 

5- به موجب صورت وضعیت قطعی مورخ 88/10/26 که به امضای نمایندگان کارفرما می رسد و هم چنین به موجب گزارش خلاصه مالی به تفکیک فصول که به تایید و امضای کارفرما رسیده مبلغ کل هزینه ها 1/570/822/005 می باشد.

 

6- با وجود مسلم بودن طلب خواهان  به استناد اسناد مزبور و تایید مبلغ آن توسط شهرداری، مراجعات مکرر خواهان جهت استیفای حقش  بی نتیجه مانده و خوانده محترم از پرداخت طلب خواهان بابت قرارداد مذکورخودداری نمود.

 

7- لذا موکل اقدام به طرح دعوای حقوقی مطالبه وجه نمود که به شعبه 6 دادگاه حقوقی ... ارجاع گردید.

 

8- در جلسه رسیدگی، نماینده حقوقی شهرداری با این اظهار که ما از طریق شورای حل اختلاف اقدام به تامین دلیل نموده ایم که نشان دهنده میزان کار شرکت .... می باشد تامین دلیلی ارائه نمود که با ایراد اینجانبان مبنی بر این که

1- شرکت .... به موجب صورت وضعیت قطعی، در سال 1387 پروژه را تحویل قطعی نموده است که اتمام کار و میزان هزینه ها به تایید تمامی مقامات وقت شهرداری رسیده است در حالی که نماینده حقوقی محترم شهرداری بیش از سه سال پس از تحویل قطعی پروژه و برای فرار از پرداخت حق موکل اقدام به اخذ تامین دلیل نموده است. تامین دلیلی که چندین سال پس از اتمام و تحویل پروژه گرفته شده و صرفا با این کار در صدد توجیهی برای عدم ایفای تعهدات قراردادی خویش می باشند.

 

2- زمانی که کارفرما پروژه را تحویل می گیرد و به موجب صورت وضعیت قطعی که به امضای کارفرما و نماینده شورای شهر وقت نیز رسیده است اقرار می نماید که شرکت ..... تعهدات قراردادی خویش را به اتمام رسانده است دیگر تامین دلیلی که چندین سال پس از تحویل پروژه گرفته می شود فاقد وجاهت قانونی جهت اثبات این ادعای واهی است که پروژه انجام نشده یا درست انجام نشده است.

 

9- نظر به ماده 40 شرایط عمومی پیمان که مقرر می دارد مقادیر کارها در صورت وضعیت قطعی به تنهایی قاطع است و ماخذ تسویه حساب قرار می گیرد، و از آنجا که مستندا به ماده 6 قرارداد فی مابین ، معاونت فنی و عمران بعنوان نماینده کارفرما تعیین شده است فلذا :

 

1- مقادیر کارها در صورت وضعیت قطعی قانوناً و مطابق قرارداد فی مابین باید ماخذ تسویه حساب قرار گیرد.

 

2- هم چنین مستندا به بند الف ماده 50 شرایط عمومی پیمان در خصوص هزینه تسریع کار در صورت ذکر در اسناد و مدارک پیمان، پیمانکار مستحق دریافت هزینه تسریع می باشد.

 

3- نیز از آنجا که  تنظیم صورتجلسه تحویل موقت و صورت وضعیت قطعی به معنی تحویل کار به شهرداری و انجام تمام و کامل و بدون عیب و نقص قرارداد می باشد فلذا موکل مستحق دریافت تمامی هزینه های انجام شده می باشد.

 

نظر به مراتب فوق و مدارک پیوست صدور نظر صائبانه کارشناسان محترم مورد تقاضا می باشد.

با تشکر و تجدید احترام

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر
دسته بندی مطالب و مقالات
امور حقوقی و قراردادها
دعاوی ملکی و غیر منقول
انحصار وراثت - ارث - وصیت
دعاوی خانواده و امور حسبی
امور کیفری - جرایم و مجازات ها
دعاوی تجاری - تجار و شرکت ها
دعاوی اداری و روابط کار
مطالب و موضوعات مهم
Skip Navigation Links.

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره کلیک کنید.