جمعه, 07 اردیبهشت,1403
ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00

مطالب و مقالات حقوقی
تاریخ انتشار: شنبه 11 اردیبهشت 1400
نمونه رای دادگاه مطالبه طلب

 نمونه رای دادگاه مطالبه طلب

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 3058

 

نمونه شماره 1 - رای دادگاه مطالبه طلب

شماره پرونده: ........

مرجع رسیدگی :  شعبه ۲۴ دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی شهید بهشتی 

تاریخ تنظیم :۱۳۹۳/۱۰/۳۰

پرونده کلاسه : .........
دادنامه شماره : ........

خواهان : آقاي احسان ....... با وکالت آقاي ........... به نشاني تهران ................ .

خوانده : آقاي داوود ....... به نشاني : تهران خیابان امام خميني ............ .

خواسته: مطالبه طلب

گردشکار - خواهان دادخواستي به خواسته فوق بطر فیت خوانده بالا تقدیم داشته که پس از ارجاع به این شعبه وثبت به کلاسه فوق و جري تشریفات قانوني در وقت فوق العاده - مقرر دادگاه بتصدي امضاکننده زیر تشکیل است باتوجه به محتویات پرونده ختم رسيدگي را اعلام و بشرح زیر مبادرت بصدور راي مینماید

متن رای دادگاه مطالبه طلب

در خصوص دعوی خواهان آقای احسان...... با وکالت آقای ......... به طرفیت داود ..... به خواسته مطالبه وجه التزام خسارت تاخیر تادیه در انجام تعهد مذکور در ماده " قرارداد به تاریخ  و خسارت دادرسی نظر به اينکه به موجب قرارداد پیوست در مورد قرارداد ساخت و تجمیع دو پلاک ثبتی با یکدیگر توافق نموده اند که مطابق ماده  قرارداد دوره ساخت ۲ ماه شروع آن نیز از تاریخ اخذ جواز و تخلیه و به موجب بند ۲ قسمت ب ماده ۲ از قرارداد خوانده دعوی متعهد گردیده در دوره ساخت ۱۲ ماهه نسبت به ساخت موضوع قرارداد مشارکت اقدام نماید با توجه به اخذ مجوز ساخت در تاریخ ..... شروع دوره ساخت به تاریخ فوق و نیز قرارداد اجاره شماره ...... مورخه ....... که تاریخ تحوبل ملک از سوی خواهان به خوانده اثبات می نماید و همچنین به موجب کلاسه ........ شعبه ۲۵ دادگاه حقوقی تهران که منتهی به گزارش اصلاحی موضوع دادنامه شماره ....... مورخه ۹ دلالت بر استحقاق خواهان به مطالبه وجه التزام موضوع قرارداد معنونه به شرح ستون خواسته را دارد اولا دادگاه به موجب پرونده استنادی و گزارش اصلاحی مارالذکر به استناد مطالب خارج نویس صورتجلسه مورخه ۸ ضمیمه ‎۱٩‏ پرونده علام گردیده است (هرچند در متن دادنامه نیامده) توضیح اینکه «گزارش اصلاحی منافاتی با مطالبه خسارت از سوی آقای احسان .....  به طرفیت داوود ...... نمی باشد» بنابراین موضوع از شمول گزارش اصلاحی و توافق حاصله خارج بوده ثانیا به موجب پروانه ساخت شماره  ....... مورخه ...... مجوز ساخت در تاریخ فوق بوده بنابراین با توجه به بند ه و بند ۲ از قسمت ب ماده 7 قرارداد اعلام می داد در صورت اجرای توافق در موعد مقرر به شرح ماده ه تکمیل نشود طرف دوم (خوانده دعوی) می بایست به ازای هر روز تاخیر در ایفای تعهد روزانه به مبلغ دو میلیون ریال خسارت و ضرر و زیان دیرکرد و تکمیل بنابه طرف مقابل بپردازد» با توجه به عدم اجرای تعهد از سوی خوانده » خواهان از تاریخ ۸۸/۱۲/۰۰ روزانه دو میلیون ریال تا زمان تحویل آپارتمان ها به موجب صورت جلسه ۷۷/۱ ۹۱ به موجب پرونده استنادی مارالذکر مدیون می باشد با توجه به جمع مواعد و روزانه ۸۶۰ روز در روز دو میلیون ریال مستندا به مواد ۱۹۸ و ‎٩۱5‏ و ‎٩‏ از قانون آیین دادرسی مدنی حکم به محکومیت خوانده به پرداخت مبلغ ۷۸۰ ریال تا زمان تحویل آپارتمانها به شرح صورت جلسه مزبور در حق خواهان صادر و اعلام می گردد خواهان مکلف است پس از قطعیت حکم و قبل از صدور اجرائیه نسبت به هزینه دادرسی مطابق تعرفه قانونی در حق دولت اقدام نماید رای صادر حضوری و ظرف مهلت بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی در محاکم تجدیدنظر استان است.

رئیس شعبه بیست و چهارم دادگاه عمومي( حقوقي ) تهران

 

 

رای تصحیحی  - مطالبه طلب

مرجع رسیدگی : شعبه ۲۴ دادگاه عمومی حقوفی مجتمع قضایی شهید بهشتی

پرونده کلاسه : ‎....‏.... 

دادنامه شماره : ...........

خواهان : آقای احسان .... فرزند رضا با وکالت آقای .................. .

خوانده : آقای داوود ..... فرزند مهدی به نشانی : تهران خیابان امام خمینی ........... .

خواسته ها :
1-  تامین خواسته

2-  مطالبه طلب
گردشکار - به تاریخ ‎٩۳/۱۱/۲۵‏ در وقت فوق العاده شعبه ۲۴ به تصدی امضاء کننده ذیل دادگاه تشکیل است پرونده کلاسه فوق تحت نظر است. نظر به وقوع اشتباه سهوی اعدادی دادگاه با بررسی اوراق و محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و به شرح ذیل مبادرت به صدور رای اصلاحی می نماید 

متن رای تصحیحی

در خصوص دادنامه شماره ..... موضوع کلاسه .... صادره از اين دادگاه نظر به وقوع  اشتباهی سهوی بدین منظور که در دادنامه مزبور نام وکیل خواهان ..... قید شده, که نام صحیح آن ...... است و نیز در محاسبه هزینه دادرسی اشتباه سهوی رقمی رخ داده که هزینه دادرسی صحیج آن 1/680/000/000 ریال می باشد مستندا به ماده ‎۳۰٩‏ قانون آیین دادرسی مدنی نظر به وقوع اشتباه سهوی دادگاه حکم به تصحیح دادنامه مزبور به شرح فوق صادر و اعلام می گردد رای تصحیحی جزء لاینفک دادنامه فوق الذکر بوده و ارائه آن بدون رای اصلاحی ممنوع است.

 

 

نمونه شماره 2 - رای دادگاه مطالبه طلب

پرونده کلاسه : ..........

مرجع رسیدگی : ‏ شعبه ۲۰ دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران

دادنامه شماره : ...........
‏خواهان : شرکت ....... با مدیریت ...... با وکالت ...........

خواندگان :

1- آقای مهدی ....... 2-  آقای محمد ... همگی به نشانی تهران.خیابان امیراباد ...... .

گردشکار : خواهان دادخواستی به خواسته فوق بطرفیت خوانده بالا تقدیم داشته که پس از ارجاع به این شعبه و ثبت به کلاسه فوق و جری تشریفات قانونی در وقت فوق العاده مقرر دادگاه به تصدی امضاء کننده زیر تشکیل است و با توجه به محتوبات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر مبادرت به صدور رای می نماید.

متن رای دادگاه مطالبه طلب

در خصوص دعوی ....... به وکالت از شرکت ........ با مدیریت آقای ........ به طرفیت آقایان ۱-مهدی .....۲-محمد ....... به خواسته محکومیت تضامني خواندگان به تادیه مبلغ ۲/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال بابت قرض الحسنه موضوع اجاره نامه شماره ..... مورخ ‎۸٩/۱۲/۲‏ و تادیه وجه التزام عدم استرداد مبلغ قرض الحسنه روزانه ۳/۰۰۰/۰۰۰ ریال از تاریخ تخلیه ‎٩۱/۱۰۲۳‏ تا زسان اجرای حکم مقوم به ۵۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال با احتساب خسارات دادرسی خواندگان با وصف ابلاغ قانونی در جلسه دادرسی حضور نيافته و هیچگونه ایراد و یا دفاعی ننموده آند دادگاه با توجه به مستندات و مدارک تقدیمی از ناحیه خوامان دلالت بر استقرار دین بمیزان خواسته در عهده خونده داسته و بقاء اصول مستندات مذکور در ید مدعی دلالت بر بقاء دین و اشتغال ذمه خوانده و استحقاق خواهان در مطالبه وجه آن دارد لذا چون نامبرده ایراد و یا دفاعی در قبال دعوی مطرح شده معمول نداشته و دلیلی بر برائت ذمه خود اقامه نکرده اند مستتدا به مواد ۵۱۹۰۱۹۸۵۱۵ قانون آیین دادرسی مدنی قسمت اخیر ماده 308 قانون مدنی و ماده ۲۳۰ دعوی مطرح شده را وارد و ثابت دانسته و حکم به محکومیت تضامتی خواندگان به پرداخت مبلغ ۲/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال بابت اصل خواسته بعلاوه هزینه تمبر دادرسی و حق الوکاله وکیل طبق تعرفه مربوط و همچنین وجه التزام قراردادی مطابق خواسته به مبلغ ۵۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال در حق خواهان صادر و اعلام می نماید رای صادره غیابی بوده ظرف مهلت بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل واخواهی در همین دادگاه مي باشد و پس از آن به تاثیر از ان خواسته ظرف مهلت بیست زوز قابل تجدید نظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران می باشد.

رئیس شعبه ۲۰ دادگاه عمومی حقوقی تهران

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره کلیک کنید.