جمعه, 14 اردیبهشت,1403
ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00

مطالب و مقالات حقوقی
تاریخ انتشار: دوشنبه 10 آذر 1399
نمونه لایحه دفاعیه اعتراض به قرار منع تعقیب

 نمونه لایحه دفاعیه اعتراض به قرار منع تعقیب

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 24648

 

لایحه دفاعیه اعتراض به قرار منع تعقیب

«بسمه تعالی»

ریاست محترم دادگاه کیفری دو تهران

باسلام

احتراما در خصوص قرار منع تعقیب صادره از سوی شعبه 8 دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 6 تهران ظرف مهلت قانونی مقرر، مراتب اعتراض موکل را به شرح ذیل به استحضار عالی می رساند ؛

1- مشتکی عنه در اردیبهشت ماه سال 1391 با موکل آشنا شده و ادعا می نماید عضو نهادهای اطلاعاتی ایران بوده و در مدت کوتاهی می تواند برای موکل اخذ اقامت نماید و در همان جلسه دستمزدی از قرار 65 میلیون تومان از موکل طلب می نماید که موکل اعلام می نماید امکان  پرداخت آن وجود ندارد و مشتکی عنه که از اموال و دارایی های موکل به خوبی کسب اطلاع نموده بود پیشنهاد می نماید که موکل بابت این مبلغ آپارتمان واقع در نشانی : تهرانپارس ............. را در اختیار ایشان بگذارد و دستمزد عملیات راجع به اخذ اقامت ، بابت مبلغ پول پیش (رهن کامل) آپارتمان محاسبه گردید. شایان ذکر است مشتکی عنه به هیچ وجه واجد صفات مورد ادعا نبوده و هیچ تخصصی در خصوص اخذ اقامت ندارد و عضو هیچ نهاد امنیتی نیست و از این طریق و با فریب موکل و دادن وعده های واهی ، قرارداد اجاره مورد اشاره را با موکل منعقد نموده است. به عنوان دلیل این ادعا قرارداد اجاره ملک مذکور موجود بوده و ضمیمه پرونده گردیده است و حتی برای مطالبه مبلغ 65 میلیون تومان مورد اشاره، دادخواست هم داده است و البته شهود و مطلعین نیز در این زمینه ادای شهادت نموده اند و معلوم نیست مقام تحقیق به چه دلیل این دلایل را نادیده  گرفته اند.

2- کلیه اسباب و اثاثیه  موجود در منزل موکل(که در بند 1 لایحه به آن اشاره شد) نیز به صورت امانت در اختیار مشتکی عنه قرار گرفت که از جمله آن 9 قطعه فرش دستباف می باشد. که مشتکی عنه کلیه اموال موجود در آپارتمان موکل را بعد از اینکه شاکیان فراوان ایشان محل اختفای وی در منزل موکل را پیدا کرده اند برداشته و با خود از محل مذکور برده است حتی درب ورودی آپارتمان و حتی کولر آبی منصوب در آن برده شده است.جهت اثبات ادای خیانت در امانت هم، شهود و مطلعین، شهادت لازم را داده اند و کسان دیگری که وضعیت آپارتمان مذکور را دیدهاند آماده ادای شهادت بوده اند که به جناب بازپرس محترم شعبه 8 اطلاع داده شده که متأسفانه توجهی نشده است.

3- عمل مجرمانه دیگر ارتکابی توسط مشتکی عنه اخذ یکصد و بیست میلیون تومان سفته با فریب و بناحق از موکل است با این توضیح که، آپارتمان متعلق به موکل بابت یکصد و بیست میلیون تومان در رهن بانک ملت  بوده است و وقتی که مشتکی عنه متوجه نگرانی موکل بابت مبلغ وام و ترس از جرائم آن می شود ادعا می نماید دوستانی در سیستم بانکی داشته و صاحب نفوذ در بانک مذکور است و می تواند اقساط معوقه را پرداخت و جرائم را مشمول بخشودگی کند و به همین بهانه مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون ریال سفته را به امضاء موکل رساند و بعداً یک رسید جعلی از سوی بانک بعنوان اینکه وام را پرداخته است ارائه می دهد که متأسفانه دست موکل نیست و صرفاً به رؤیت ایشان رسیده  و شهود و مطلعین در این خصوص هم شهادت لازم را ادا نموده اند. و اظهارات خود را نزد قاضی مقام تحقیق بیان نموده اند مشتکی عنه بعداً در نهایت وقاهت شروع به اجرا گذاشتن سفته های مذکور نموده و دادخواست مطالبه وجه آنها را داده است!

4- درخصوص اتهام سرقت هم به عرض عالی می رسانم، مشتکی عنه در یکی از جلساتی که در منزل موکل بوده، در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت مدارک هویتی موکل(شناسنامه و کارت ملی) و نیز سیم کارت موکل و سند مالکیت آن و مبلغ 2000 دلار آمریکا (به ارزش حدودی70 میلیون ریال) نموده است. ایشان بعداً با در دست داشتن شناسنامه اقدام به فروش سیم کارت مسروقه با همکاری یک خانم واجد شباهت ظاهری با موکل نموده و آن را بنام فرد دیگری منتقل نموده است. در این خصوص با اجازه بازپرس محترم با فرد مورد نظر در شعبه بازپرسی تماس گرفته شده و در حالی که تلفن روی بلندگو بود با ایشان صحبت شد و اینکه فردی با مشخصات پیمان ......... واسطه معامله سیم کارت بوده و سند مالکیت آن و مدارک هویتی موکل را هم به همراه داشته مورد تأیید واقع شد و البته ایشان (خریدار سیم کارت) عنوان نمودند که تمایلی به حضور در بازپرسی و درگیرشدن با این ماجرا را ندارند. آیا به نظر شما این دلیل یا اماره ای بر وقوع بزه مورد اشاره نیست و آیا حداقل نباید بازپرس محترم را به وقوع جرم حساس نماید و اقدام به احضار یا جلب متهم و تحقیق در مورد وی شود.

همانطور که ملاحظه می فرمایید و جداگانه در مورد اتهامات منتسب به طرف توضیح داده شد، درخصوص تمام موارد اتهام دلایل لازم ارائه شده است و در مورد مبلغ ششصد و پنجاه میلیون ریال سند نوشته هم وجود دارد که متأسفانه مورد کم توجهی بازپرسی محترم قرارگرفته است.

همچنین لازم میدانم به این مورد هم اشاره کنم که پیمان ...... فردی سابقه دار و خطرناک است و تقریباً در تمام مراجع قضایی پرونده های مختلفی تحت عنوان کلاهبرداری و سرقت و ضرب و جرح دارد که این نیز خود اماره ای است بر وقوع جرایم انتسابی توسط وی در حق موکل، که به این واسطه از محضر دادگاه محترم تقاضا می شود ضمن بذل توجه قضایی لازم حکم به محکومیت فرد مذکور و در نتیجه پایان رفتارهای مجرمانه یک فرد خطرناک در جامعه شوند.

باتشکر و تقدیم احترام 

 

 

مطالب مرتبط با قرار منع تعقیب :

1- لایحه اعتراض به منع تعقیب

2- مراحل شکایت کیفری در دادسرا

3- انواع خیانت در امانت و مجازات آن

4- راه های اعتراض به رأی دادگاه ، واخواهی، تجدیدنظر، فرجام

 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره کلیک کنید.