پنجشنبه, 09 فروردین,1403
ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00

مطالب و مقالات حقوقی
تاریخ انتشار: یکشنبه 23 خرداد 1400
نمونه پرونده طلاق با وکالت زوج از زوجه

 نمونه پرونده طلاق با وکالت زوج از زوجه

اینکه برای طلاق زوج به زوجه وکالت بدهد (واگذاری حق طلاق از سوی مرد به زن) مسئله فراگیری است و منطقی هم همین است چرا که طلاق حق مرد است و فقط کسی که حقی را درد می تواند اعمال آن را به موجب عقد وکالت به دیگری واگذار نماید.اعطای وکالت طلاق از سوی زن به مرد به معنی داشتن ابتدایی حق طلاق و واگذاری آن به دیگری نیست بلکه با اینکار مشخص است که زن و شوهر قبلاً بر سر اصل طلاق توافق نموده و زن به دلیل عدم امکان حضور و همراهی با مرد در انجام تشریفات طلاق، اختیار مصالحه و توافق بر سر جزییات طلاق را به وی واگذار نموده است.پس در واقع وکالت طلاقی که زوجه (زن) می دهد واگذاری حق طلاق نیست و می تواند معنی آن همراهی در انجام طلاق توافقی باشد (اگر به زوج داده شود) یا طی تشریفات مستقل طلاق بصورت یکطرفه یا تلاش در جهت انجام توافق با زوج است (اگر به غیر از زوج داده شود) باشد.

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 7317

 

متن وکالتنامه طلاق زوجه به زوج (زن به مرد)      

مشخصات موکل :

نام : شادی ......... نام پدر : فرامرز  شماره شناسنامه : .... محل صدور شناسنامه : تهران   شماره ملی : .....  ساکن : مادرید 
مشخصات وکیل : 
نام : سعید .......... نام پدر : حسین  شماره شناسنامه : ..... محل صدور شناسنامه : تهران  شماره ملی : ....... ساکن : ایران.تهران.تهرانپارس ....... .
مورد وکالت :

مطلقه نمودن موکل از قید زوجیت آقای سعید ...... به هر قسم طلاق اعم از بائن - رجعی - خلع یا مبارات با هر شرط و قرار و به هر طریق اعم ار اخذ مهریه، نقفه و ساير حقوق مالی و بذل آن و یا بذل عین مهریه یا معدل یا کمتر و با بیشتر از مهریه  و هر شرط ضمن العقد و روشن شدن تکلیف فرزندان خردسال اعم از قبول یا رد سریرستی و عنداللزوم مراجعه به دادگاه ها و انتخاب داور با داوران وقبول يا رد راي داور و همچنین درخواست گواهی از دادگاه با دفتر دادگاه به منظور اجراي دادنامه جهت ثبت واقعه طلاق در دفتر رسمی طلاق و تقدیم دادخواست مربوطه به موارد متن اين وکالتنامه با تطبیق به موارد مندرح در قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق و اآئین نامه اجرایی آن و با سایر قوانین و مقررات جاري و تنظیم و امضاي سند طلاق (طلاقنامه) وفق موارد مصرح در دادنامه قطعی شده مربوطه و عقد قرارداد با وكلاي دادگستري ضمن انتخاب وکیل دادگستري در رابطه با تقدیم دادخواست و دفاع و انجام مورد وکالت با داشتن کلیه اختیارات اعتراض به رأي ، واخواهی - تجدید نظر - فرجام خواهی - اعاده دادرسی - ادعاي جعل يا انکار و تردید نسبت به سند طرف و استرداد بید ‏ تعیین جاعل - ارجاع دعوا به داوري و تعیین داور , توکیل , تعیین مصدق و کارشناس ,دعواي خسارت ۰ استرداد دادخواست یا دعوا، جلب شخص ثالث و دفاع از دعوي ثالث , ورود شخص ثالث و دفاع از دعواي ورود ثالث , دعواي متقابل و دفاع در مقابل آن , رد ادعاي اعسار . قبول یا رد سوگند . درخواست صدور برگ اجرائی و تعقیب عملیات آن و اخد محکوم به و موضوع لازم الاجرا و وجوه ايداي به نام موکل . ایراد، جرح شهود , درخواست و اجراي قرارهاي تأمین دلیل , تأمین خواسته , معاینه محل . تحقیق محلی , تعیین حافظ و مراجعه به دادسراها و دادگاهها و دیوانعالی کشور و اجراي احکام و مراجع نيروهاي انتظامی (پلیس) و تحویل گرفتن تمامی جهیزیه و امضاي سند طلاق و ثبت دفتر و احتمالا" اصلاحیه هاي آن و تادیه هزینه ها و اخذ با تسلیم اوراق و مدا رك ار اصل کپی و دادن وکالت جهت اجراي صیغه طلاق,وکالت مورد نظر بلاعزل نمیباشد.با اعطا حق اسقاط حق تجدید نظر خواهی.

حدود اختیارات :

وکیل مرقوم در خصوص انجام مورد وکالت حق توکیل به غیر ولو کراراً دارد و دارای اختیارات مزبور و نام می باشد.اقدام و امضای وی در موارد اشاره شده به جای اقدام و امضای موکل صحیح و فاقد است و نیازی به حضو با کسب اجازه مجدد موکل ندارد.این وکالت فقط در نفس وکالت موثر است.

 

دادخواست طلاق توافقی

خواهان :

سعید .... نام پدر : حسین   به نشانی : تهران.خیابان تهرانپارس ...... .
شادی ..... نام پدر : فرامرز  به نشانی : تهران.خیابان تهرانپارس ...... .

وکیل یا نماینده قانونی : مسعود محمدی به نشانی : تهران.میدان فاطمی.میدان گلها ..... .

تعیین خواسته و بهای آن :  طلاق توافقی

دلایل و منضمات :

۱- سند ازدواج شماره .... مورخ ۱۳۸۵/۹/۲ دفتر رسمی ازدواج شماره ...
۲- وکالتنامه به شماره .... مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۳۱

۳- وکالتنامه به شماره .... مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۳۱

۴- شناسنامه شماره .... صادره ازتهران
۵- شناسنامه شماره .... صادره ازتهران
۶- وکالت نامه به شماره ..... مورخ ۳۱/۰۲/۱۳۹۴ میزان تمبر مالیاتی به مبلغ ۱۵۰۰۰ ریال باطل شد
۷- وکالتنامه به شماره ...... مورخ ۱۳۹۴/۲/۱۷

شرح دادخواست طلاق توافقی - وکالت زن به شوهر

با سلام

با تشکر و تجدید احترام

ریاست محترم دادگاه عمومی خانواده

احتراماً به استحضار می رساند زوجین به موجب سند ازدواج تقدیمی با مهریه ای به میزان ۱۰۰عدد سکه تمام بهار آزادی به عقد نکاح دائم یکدیگر درآمده اند و نیز فاقد فرزند می باشد لیکن به سبب اختلافات بوجود آمده هیچگونه توافقی برای ادامه زندگی مشترک نداشته و از دادگاه محترم درخواست رسیدگی و صدورحکم بر طلاق جهت اجرای صیغه طلاق را دارند.

با تشکر و تجدید احترام

 

 

رای دادگاه طلاق توافغقی - وکالت طلاق زن به مرد

پرونده کلاسه ‏ :  ........

مرجع رسیدگی : شعبه ۲۵ دادگاه خانواده مجتمع قضایی خانواده یک تهران

دادنامه شماره : .....

خواهان : آقای سعید ... فرزند حسین با وکالت آقای مسعود محمدی 

خوانده : خانم شادی ..... فرزند فرامرز با وکالت ........... .

خواسته : طلاق توافقی

متن رای دادگاه طلاق توافقی با وکالت زوجه به زوج 

در خصوص دادخواست زوج آقای سعید ..... با وکالت آقای مسعود محمدی و زوجه خانم شادی ..... با وکالت مع الواسطه ...... به خواسته صدور گواهی عدم امکان سازش به صورت توافقی بدین توضیح که مطابق سند ازدواج شماره..... دفتر خانه شماره .... تهران به عقد دائم یکدیگر در آمده اند. به جهت مشکلات ایجاد شده و عدم تفاهم اخلاقی امکان ادامه زندگی مشترک مابین آنها وجود ندارد با اين وصف اجابت خواسته مبنی بر صدور گواهی عدم امکان سازش را تقاضا دارند. دادگاه به تجویز ماده ۲۵ قانون حمایت خانواده مصوب ۱/۱۲/۱۳۹۱ مجلس شورای اسلامی زوجین را به منظور مصالحه و سازش به مرکز مشاوره معرفی و مفاد نظریه آن مرکز که به شماره ..... مورخ ۱۰/۳/۹۶ ثبت لوایح گردیده حاکی از عدم حصول سازش بین طرفین می باشد و زوجین طبق صورتجلسه مورخ 93/03/10 چنین توافق نموده اند که زوجه کل مهریه خود به تعداد یکصد سکه طلای تمام بهار آزادی را در قبال طلاق به زوج بذل و وکیل زوج همه موارد را قبول می نماید . زوجه جهیزیه خود را در اختیار داشته و نسبت به نفقه و اجرت المثل ادعانی ندارد. زوجین فرزند مشترک ندارند. زوجه حسب اظهار خود باردار نمی باشد. با عنایت به مراتب فوق دادگاه دعوی زوجین را وارد تشخیص داده مستندا به ماده ‎۲٩‏ قانون حمایت خانواده مصوب ۱/۱۲/۱۳۹۱ مجلس شورای اسلامی و مواد 1144 , 1145 و 1155 قانون مدنی و مواد ۲ و ۱۹۸ از قانون آنین دادرسی مدنی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی گراهی عدم امکان سازش زوجین جهت اجرای صیغه طلاق خلع در یکی از دفاتر رسمی طلاق منطبق با شرع و قانون را صادر و اعلام می نماید. با استناد به مواد 31 و 34 قانون حمایت خانواده مصوب ‎٩۱‏ ارائه گواهی پزشکی ذی صلاح در مورد وجود جنین يا عدم آن برای ثبت طلاق الزامی است مگر این که زوجین بر وجود چنین اتفاق نظر داشته باشند. و مدت اعتبار این رای برای تسلیم به دفتر رسمی ازدواح و طلاق سه ماه پس از تاریخ ابلاغ رای قطعی یا قطعی شدن رای است. رای صادره حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران می باشد.
رئیس شعبه 245 دادگاه عمومی حقوقی تهران

 

راه های تماس و ارتباط با وکیل متخصص دعاوی خانواده و طلاق

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره کلیک کنید.