پنجشنبه, 06 اردیبهشت,1403
ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00

مطالب و مقالات حقوقی
تاریخ انتشار: یکشنبه 08 اسفند 1400
ویژگی های یک وکیل خوب ملک ، آپارتمان، زمین

 ویژگی های یک وکیل خوب ملک ، آپارتمان، زمین

دعاوی ملکی دعاوی ای هستند که موضوع آن ها مربوط به ملک باشد.ملک در حقوق به معنای سلطه ی مالک بر مال است اما منظور از ملک در دعاوی ملکی اموال غیرمنقول می باشد یعنی اموالی که نقل آنها به مکان دیگر مستلزم خرابی یا نقص آن مال یا محل آن شود، مانند زمین، آپارتمان و.. . بنابراین، دعاوی ملکی دعاوی هستند که موضوع آن ها مربوط به اموال غیرمنقولی همانند خانه، زمین و.. است.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 583

وکیل دعاوی ملکی

 

معرفی و مفهوم دعاوی ملکی

ازجمله مهم ترین مصادیق دعاوی ملکی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فسخ قرارداد ملکی
  • ابطال قرارداد ملکی
  • الزام به تنظیم سند رسمی
  • مطالبه سرقفلی
  • افراز ملک مشاع
  • معاملات معارض
  • فروش ملک غیر
  • ابطال سند رسمی
  • تعدیل اجاره بها
  • تخلیه اماکن تجاری
  • جعل اسناد ملکی
  • ورود غیرمجاز به ملک دیگری
  • مطالبه اجرت المثل
  • اخذ به شفعه
  • خلع ید
  • اخذ صورت مجلس تفکیکی

لازم به ذکر است که دعاوی ملکی در این موارد خلاصه نمی گردد و شامل هرگونه دعاوی کیفری، حقوقی و ثبتی ای می شود که در رابطه با انواع مختلف مال غیرمنقول مانند مسکن، زمین، مغازه و.. است.

 

 

ویژگی های یک وکیل خوب دعاوی ملکی

اصولا طرح دعوا در دادگاه برای هر موضوعی تنها یکبار امکان دارد و پس از صدور حکم قطعی، موضوع مشمول اعتبار امر مختومه گردیده و دیگر نمی توان آن را مطرح نمود. از طرف دیگر، املاک ازجمله دارایی های باارزش افراد محسوب شده و ایجاد اختلافات حقوقی یا کیفری در مورد آن ها، در صورت عدم همراهمی فرد متخصص، می تواند منجر به از دست دادن این دارایی ارزشمند برای همیشه گردد.
 وکیل دعاوی ملکی، شخصی است که دارای پروانه وکالت بوده و در دادگاه ها، دادسراها یا ادارات ثبت، از حقوق موکل خود دفاع می نماید. در این زمینه، نمی توان ادعا نمود که یک شخص بهترین وکیل ممکن در دعاوی ملکی است بلکه باید خوب بودن وکیل را با توجه به فاکتورهای مختلف و ویژگی های متمایز کننده ی او از سایرین، بررسی نمود. بدیهی است هرچه امتیازات و خصوصیات مثبت و تخصصی یک وکیل بیشتر باشد، احتمال برنده شدن آن وکیل در دعاوی ملکی بالاتر می رود.
بطور کلی ویژگی های وکیلی که در دعاوی ملکی حاذق است، شامل موارد زیر می باشد:

 

تخصص در دعاوی ملکی

تخصص در دعاوی ملکی به این جهت حائز اهمیت است که هدف غایی اشخاص در سپردن پرونده ی خود به وکیل، احقاق حقشان می باشد. به همین جهت، هرچه یک وکیل در دعاوی ملکی ماهرتر باشد و علم و تسلطش به امور ملکی بیشتر باشد، دفاع از حقوق موکل را به نحو مخصوص تر و ماهرانه تری به انجام می رساند. این تخصص باید شامل امور گوناگونی همچون آگاهی به موازین قانونی مرتبط با موضوع، چیرگی در تنظیم دادخواست، اطلاع از زمان و نحوه ارائه ادله و مدارک به نفع موکل، تبحر در دفاع از حق موکل در جلسات دادرسی و توانایی پیش بینی نسبی اظهارات طرف مقابل به جهت آمادگی قبلی، باشد. تخصص در دعاوی ملکی همچنین شامل درک و تحلیل بالای وکیل از مسائل و موضوعات ملکی و تسلط به قوانین عام و خاص و مقررات جدید مرتبط با دعاوی ملکی می باشد چراکه ویژگی نخست منجر به ارائه بهترین راه حل در مورد مشکلات پیش آمده گردیده و ویژگی دوم در نیل به  نتیجه ی مطلوب، ضروری می باشد.

 

تجربه در دعاوی ملکی

 این عبارت که تجربه آموزشی است که در هیچ کتاب و دانشگاهی یافت نمی شود موید اهیمت این ویژگی می باشد. در واقع، جهت انتخاب یک وکیل دعاوی ملکی باید دید شخص مذکور در سابقه ی خود تجربه پرونده دعاوی ملی را داشته است یا خیر. البته لزوما نباید وکیل در همه ی دعاوی ملکی خود برنده باشد چراکه در پیروزی در یک پرونده فاکتورهای مختلفی دخیل هستند، اما همین که وکیل در کارنامه ی خود تجربیات موفقی در دعاوی ملکی داشته باشد کفایت می کند چراکه هر موفقیت نشانه ی کارآمد بودن وکیل بوده و هر شکست نیز درسی بوده که بر تجربه ی وکیل افزوده و او را نسبت به مووع حاذق تر گردانیده است. مضافا اینکه هیچ وکیلی وجود ندارد که در تمامی پرونده های خود موفق باشد بلکه این امر مانند همه ی اموری که توسط متخصصین انجام می گردد امری نسبی است. اما تجربه احتمال موفقیت را بالاتر می برد.

 

ویژگی های شخصی وکیل

 این امر شامل مواردی همچون امین بودن وکیل، صادق بودن وکیل در خصوص توانایی های خود، داشتن ارتباط گسترده با قضات و سایر وکلا، برخورد محترمانه با موکل، قاضی و طرف مقابل و فن بیان قوی و قلمی نافذ داشته باشد.

 

نحوه جستجو و یافتن یک وکیل خوب ملکی

مراجعه به سامانه های حقوقی معتبر و کسب اطلاع از تبحر وکیل با مطالعه ی رزومه ی او، تماس با دفتر وکیل و دریافت مشاوره در خصوص پرونده به جهت ارزیابی میزان تخصص و اشراف وکیل به موضوع دعاوی ملکی، همچنین اطلاع یافتن از پایه و سوابق تخصصی وکیل با مراجعه به کانون وکلای دادگستری مراحلی است در جهت جستجو و یافتن یک وکیل خوب در دعاوی ملکی. 

قبل از انتخاب وکیل حتما در خصوص موضوع خود با چند وکیلی که به شما معرفی شده و از طریق جستجو در گوگل یافته اید مشورت کنید و در صورت ضرورت حتی چند حق المشاوره هم بپردازید.هم صحبتی با وکیل تا حد زیادی میزان تبحر ، تخصص، تجربه ، مسئولیت پذیری و پیگیر بودن وی را خواهد رساند.

 

جهت ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری کلیک کنید  - 88019243

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره کلیک کنید.