جمعه, 31 فروردین,1403
ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00

مطالب و مقالات حقوقی
تاریخ انتشار: شنبه 08 بهمن 1401
شکواییه شکایت از موسسه مهاجرتی با عنوان کلاهبرداری و جعل LMIA

 شکواییه شکایت از موسسه مهاجرتی با عنوان کلاهبرداری و جعل LMIA

 

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 852

 

متن شکواییه کلاهبرداری و جعل از موسسه مهاجرت به کانادا

شاکی :  حسن ......
مشتکی عنهم : 
1-  سعید ......
2-  موسسه .......
موضوع شکایت : 
1-   جعل
2-   استفاده از سند مجعول
3-   کلاهبرداری
4-   خیانت در امانت در خصوص پاسپورت
میزان ضرر و زیان مادی :
1-
   مبلغ ......... دلار کانادا
2-   مبلغ ......... ریال ایران
محل وقوع جرم :  تهران- خیابان افریقا ...........
دلایل و مدارک : 
1- 
  تصویر اسناد عادی جعل شده
2-   درخواست استعلام 
3-   تصویر فیش های واریزی
4-   تصویر قرارداد فی مابین 
5-   صداهای ضبط شده
6-    تصویر مکالمات میان شاکی و مشتکی عنهم در واتساپ
7-    اظهارنامه و اخطار قانونی شماره .... مورخ 1401/10/07

 

شرح شکواییه شکایت از موسسه مهاجرتی

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب تهران
با سلام
احتراما اینجانب حسن ..... مراتب شکایت خود را از مشتکی عنهم بابت جعل، استفاده از سند مجعول، کلاهبردای و خیانت در امانت به شرح زیر به عرض آن مقام محترم می رسانم: 
1-   به موجب قرارداد مابین اینجانب و شرکت ..... به مدیریت عاملی آقای سعید .....، مشتکی عنهم با فریب اینجانب و تظاهر به این که قادر به اخذ جاب آفر و ویزای کار در کانادا برای اینجانب می باشند، اعلام نمودند با دریافت مبلغ شانزده هزار و دویست دلار امریکا،  نسبت به اخذ جاب آفر، LMIA(مجوزی که دولت کانادابه کارفرمایان کاندایی برای استخدام کارگر خارجی می دهند) و ویزای کار در کانادا و کلیه مجوزهای لازم مربوطه برای اینجانب اقدام می نمایند و در همان ابتدا مبلغ .... دلار کانادا از اینجانب دریافت نمودند.
2-    مشتکی عنهم برای ارتباط با اینجانب در واتساپ گروهی ایجاد نمودند که تمامی مکالمات صوتی و متنی میان ایشان و نیز مدارک ارسالی توسط ایشان از طریق این گروه برای اینجانب ارسال می گردید.
3-   در تاریخ ... مشتکی عنهم با ذکر این که موفق به اخذ جاب آفر و LMIA برای اینجانب شده اند و با ارسال تصویری از LMIA  که مدعی بودند برای اینجانب اخذ نموده اند، خواستار واریز ... دلار دیگر گردیدند که اینجانب مبلغ مذکور را به حسابی که اعلام نمودند واریز کردم. 
4-    زمانی که از ایشان درخواست نمودم نامه ای که مدعی هستند از دولت کانادا برای من دریافت نموده اند را ارسال نمایند اقدام به ارسال یک نامه مخدوش بدون ذکر نام شرکت و مشخصات کارفرما نمودند. 
5-   همچنین مشتکی عنهم  با بیان این که اگر پاسپورتم را به ایشان بسپارم با روش جدیدی می توانند بدون انگشت نگاری ویزا را اخذ نمایند، اصل پاسپورت اینجانب را نیز از من گرفتند و مبلغ ... دلار دیگر خواستار گردیدند. 
6-   پس از واریز وجوه مذکور (جمعا به مبلغ .... دلار امریکا و ... ریال) به رغم پیگیری های مکرر اینجانب از مشتکی عنهم ، متاسفانه دیگر پاسخگوی اینجانب نبودند و با بررسی LMIA  که مشتکی عنهم برای اینجانب فرستاده بودند مشخص گردید اوراق مذکور جعلی و ساختگی می باشد و هر بار که پاسپورتم را از ایشان خواستم از استرداد آن امتناع نمودند. 
نظر به مراتب فوق و با عنایت به اینکه مشتکی عنهم با توسل به وسایل متقلبانه اعتماد اینجانب را جلب نموده و اینجانب را به امور غیر واقع امیدوار نمودند  و با جعل نامه ی دولت کانادا و نیز LMIA  مجعول و مخدوش و ارائه ی آن به اینجانب، موجب فریب اینجانب گردیدند و از این طریق مبلغ ... دلار کانادا و ... ریال ایران و پاسپورت اینجانب را تحصیل نموده اند و پس ازآن نیز به هیچ عنوان پاسخگوی اینجانب نمی باشند و حتی به رغم این که مکرراً پاسپورت خود را از ایشان مطالبه نموده ام، از استرداد پاسپورت اینجانب خودداری نموده اند ، مستندا به ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا،اختلاس و کلاهبرداری و مواد 536 و 674  قانون مجازات اسلامی، تعقیب و مجازات مشتکی عنهم به ارتکاب جعل، استفاده از سند مجعول، کلاهبرداری و خیانت در امانت و محکومیت ایشان به رد گذرنامه و اموال برده شده از اینجانب، از محضر آن مقام محترم مورد تقاضا می باشد.
با تشکر و تجدید احترام

 

جهت ارتباط با وکیل متخصص کلاهبرداری و جرم جعل کلیک کنید  - 88019243

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره کلیک کنید.