پنجشنبه, 09 فروردین,1403
ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00

مطالب و مقالات حقوقی
تاریخ انتشار: شنبه 22 خرداد 1400
بررسی امکان ابطال وکالتنامه طلاق از شوهر به زن (حق طلاق)

 بررسی امکان ابطال وکالتنامه طلاق از شوهر به زن (حق طلاق)

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 975

رای دادگاه بدوی - ابطال وکالتنامه طلاق

پرونده کلاسه : ......

مرجع رسیدگی : شعب 266 دادگاه خانواده مجمتع قضایی خانواده 2 (ونک) تهران

دادنامه شماره : .....:

خواهان : آقای مهدی .... فرزند : محسن با وکالت ....... به نشانی : تهران.خیابان شریعتی ...... .

خوانده : خانم  نگار .... به نشانی : تهران.خیابان ولیعصر ..... .

خواسته: ابطال سند (موضوع سند نیست) 
گردشکار - خواهان دادخواستي به خواسته فوق به طرفیت خوانده بالا تقدیم داشته که پس از ارجاع به این شعبه  و کلاسه و جري تشریفات قانوني در وقت مقرر دادگاه به تصدي امضاء کننده زیر تشکیل است و با توجه به محتویات پرونده ختم رسيدگي را اعلام و به شرح زیر مبادرت به صدور راي مي نماید .

متن رای دادگاه - ابطال سند - وکالتنامه طلاق

در خصوص دعوی آقای مهدی .... فرزند محسن با وکالت .......  و ....... بطرفیت خانم نگار .... بخواسته ابطال سند وکالت نامه رسمی موضوع دادنامه شماره .... مورخ 1390/06/26 صادر از این دادگاه با این توضیح که مدعی شده اند خواهان وکالتنامه رسمی به شماره .... در دفتر اسناد رسمی ... به خوانده اعطا نموده و نامبرده نیز با اعطای وکالت به دو نفر از وکلای دادگستری درخواست گواهی عدم امکان سازش جهت اجرای صیغه طلاق بائن خلعی را نموده که فاقد اختیار به وکلای دادگستری نبوده فلذا چون رای خلاف فتاوی مشهور و غالب فقها و مخالف با موازین شرعی و قانونی صار گردیده تقاضای نقض رای مذکور نموده اند.به نظر دادگاه صرفنظر از صحت و سقم موضوع حتی به فرض صحت ادعای نامبردگان اولاض به وکالت نامه مورد اشاره اشکالی وارد نیست زیرا در صورت صحیح بودن ادعا، خواهان فراتر از اختیار تفویض عمل نموده فلذا اگر وکیل از حدود اختیارات وکالت اقدام نماید آن مقدار از اقدامات ابطال می گردد و صحیحی نبودن اقدامات صورت گرفته که خارج از حدود اختیارات بوده خللی به وکالتنامه وارد نکرده و آن وکاتنامه که با اختیار و اراده طرفین تنظیم گردیده به اعتبار و نفوذ خود باقی است.ثانیاً وکالتنامه تفویضی حسب دادنامه این دادگاه به قطعیت رسیده و اگر اعتراض به حدود اختیارات خارج ار توافق وجود داشته باشد و حسب ادعای خواهان رای خلاف موارزین شرعی و قانونی صادر گردد لازم است به طرق عادی یا فوق العاده نسبت به دادنامه اعتراض نموده و در حال حاضر این دادگاه در مقام تجدیدنظر نسبت به رای صادره از این دادگاه نمی باشد.نظر به مراتب فوق و بال عنایت به اینکه دادخواست تقدیمی منطبق با شرایط مذکور نبوده و در حدود قانون و منطبق با موازین قانونی طرح نگردیده بنابراین مستنداً به ماده 2 قانون آیین دادرسی مدنی قرار عدم استماع دعوی خواهان را صادر و اعلام می نماید.رای صادره حضوری محسوب و ظرف مهلت بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در دادگاه محترم استان تهران می باشد.

رییس شعبه 266 دادگاه عمومی حقوقی تهران

 

رای دادگاه تجدیدنظر - ابطال وکالتنامه طلاق

تجدیدنظظرخواه : آقای مهدی .... فرزند محسن با وکالت ..... به نشانی تهران - خیابان شریعتی ......... و آقای ...... به نشانی : تهران.خیابان بهشتی .......... .
تجدیدنظر خوانده : آقای نگار ..... با وکالت ...... 

گردشکار: دادگاه با بررسی محتویات پرونده و مشاوره و احراز کفایت رسیدگی با استعانت از درگاه خداوند متعال ختم دادرسی را اعلام و به شرح ذیل مبادرت به صدور رأی می نماید.

متن رأی دادگاه ابطال وکالتنامه

درخصوص تجدیدنظرخواهی آقای مهدی .... به طرفیت خانم نگار ..... نسبت به دادنامه شماره .... مورخ 93/11/13 صادره از شعبه 266 دادگاه عمومی حقوقی تهران که بموجب آن قرار عدم استماع دعوی خواهان به خواسته ابطال سند غیرمالی وکالت نامه رسمی ... مورخ ‎٩۱/۶/۲۶‏ دفتر ۱۴۸ صادر شده است دادگاه با بررسی و مداقه در محتویات پرونده نظر به اينکه تجدیدنظرخواه دلیل قانونی در جهت نقض دادنامه ارائه نداده و حکم صادره وفق موازین ساری و جاری صادر گردیده است مستندا به ماده ۳۵۳ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی وانقلاب در امور مدنی ضمن رد تجدیدنظرخواهی دادنامه معترض عنه عیناً تأیید می گردد .این رای قطعی است.

رئیس شعبه ‎۳٩‏ دادگاه تجدیدنظر استان تهران مستشار دادگاه

 

راه های تماس و ارتباط با وکیل متخصص قراردادها

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره کلیک کنید.