شنبه, 01 اردیبهشت,1403
ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00

مطالب و مقالات حقوقی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 آذر 1399
نمونه رای داوری - طلاق به درخواست زن (زوجه)

 نمونه رای داوری - طلاق به درخواست زن (زوجه)

یکی از مراحل و تشریفات رسیدگی به پرونده های طلاق ارجاع امر به داور است.مطابق ماده 27 قانون حمایت خانواده مصوب سال 1391 ((در کلیه موارد درخواست طلاق، به جز طلاق توافقی دادگاه باید به منظور ایجاد صلح و سازش موضوع را به داوری ارجاع کند.دادگاه در این موارد باید با توجه به نظریه داوران، رای صادر نماید)).در عمل زوجین می توانند داور را مطابق مواد 28 به بعد همان قانون از بین اقارب انتخاب نموده و یا در صورت عدم تمایل یا عدم وجود از قسمتی که تحت همین عنوان در دادگاه های خانواده دایر است افراد واجد شرایط را تعیین و معرفی نمایند.(در دادگاه های خانواده قسمتی تحت عنوان داوری وجود دارد که افراد دارای شرایط قانونی و صلاحیت داوری در آنجا حضور داشته و طرفین می توانند داور خود را از بین آنها انتخاب نمایند.)

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 25167

 

 

رای داوری در خصوص طلاق به درخواست زن

بسمه تعالی

رئیس محترم دادگاه شعبه 271 خانواده

محترماً

باستحضار میرساند؛ اینجانب عباسعلی .... فرزند ... متولد ... به شماره شناشنامه .... کد ملی شماره ..... بعنوان داور در مورد طلاق زوجه نگار .... از آقای بهرنگ .... اعلام آمادگی  نموده  و نظر داوری خود را به شرح زیر اعلام و تقدیم می نمایم :

زوجین در تاریخ 10/3/85  به موجب عقد رسمی و دائمی به عقد ازدواج یکدیگر درآمده اند و حاصل این ازدواج یک پسر به نام آرین میباشد که اکنون 7 ساله است. زوجین از بهمن ماه سال 1392 از یکدیگر جدا زندگی می کنند و زوج منزل مشترک را ترک نموده است

در فروردین ماه سال 93 به اصرار اینجانب زوجین جهت حل مشکلات به وجود آمده چند مرحله به مشاور خانواده مراجعه نمودند نتیجه مراجعه طی گزارش کتبی با ترجمه رسمی به پیوست ایفاد میگردد. هیچ پدری راضی به بر هم خوردن زندگی فرزندش نیست لیکن پس از شنیدن حقایق 8 سال زندگی نگار و بهرنگ و نظر پزشک معالج که اعلام نموده بود ادامه این زندگی برای دخترم خطرناک است و امکان خونریزی مغزی بعلت ضرباتی که شوهرش به سر او وارد کرده و همینطور نحوه تحقیر و فحاشی و برخورد ناشایست، پزشک اعلام نمود مسلماً دخترم دچار بیماری افسردگی خواهد شد.

باتوجه به مراتب پیش گفته جلسه ای با دامادم و پدرش گذاشتم و علت بدرفتاری و خشونت بی مورد بهرنگ را جویا شدم با کمال تعجب پدر بهرنگ اعلام نمود نگار باید از حق و حقوق خودش بگذرد و سه دانگ خانه مسکونی که پیش پرداخت آنرا نگار از پول خود پرداخت نموده و فقط اقساط را بهرنگ ماهیانه پرداخت مینماید را به شوهرش منتقل کند تا بهرنگ دست از خشونت بردارد و مسائل را با دخترم در میان گذاشتم و به تهران مراجعه کردم تا دخترم خودش تصمیم بگیرد. یک هفته بعد خبردار شدم دخترم بعلت ضرب و شتم شدید از طرف همسرش توسط دوستش به بیمارستان منتقل گردیده و بعلت مراجعه به بیمارستان، پلیس پرونده ای علیه بهرنگ در دادگاه مطرح نموده. دوباره به مالزی رفته و وکیلی برای دخترم استخدام نمودم. پس از یک هفته که بهرنگ از دست پلیس فراری بود دستگیر شد که با سپردن وثیقه آزاد شد تا در دادگاه محاکمه گردد. پس از چند روز بچه شش ساله دخترم را با هر ترفندی بود از دخترم گرفتند چون پسرش اظهار کرده بود که پدرم میخواهد مادرم را بکشد. بهرنگ وکالتنامه ای به پدرش داده که میتواند پسرش را همراه خود به ایران بیاورد و به دخترم اعلام کردنداگر میخواهی فرزندت را ببینی باید از شکایت خودت صرف نظر کنی و کلیه حق و حقوق خود را ببخشی تا بتوانی پسرت را ببینی و گرنه هیچگاه پسرت را نخواهی دید. مضافاً پدر زوج  شکایتی بر علیه دخترم مطرح کرد که دخترم ماشین ایشان را خط انداخته و پرونده در اولین جلسه دادگاه بعلت نداشتن مدارک و شواهد منتفی اعلام گردید. لیکن پدر بهرنگ دوباره با ترفندهای متعدد پرونده را به دادگاه ارجاع نموده و به جریان انداخته است.

زوج از نوروز 93 تاکنون هیچگونه نفقه و خرجی به زوجه پرداخت ننموده و همچنین بدلیل مزاحمت ها و تهدید های مکرر که برای زوجه ایجاد نموده دادگاه حکمی مبنی بر اینکه ایشان حق نزدیک شدن تا شعاع پنجاه متری به نگار را ندارد، صادر نموده است که به پیوست ترجمه رسمی آن تقدیم می گردد.

لیکن ایشان بدلیل اینکه پاسپورت انگلیسی دارد و طبق گفته خودش که همیشه اظهار میدارد من انگلیسی هستم به خود این حق را میدهد که بطور مداوم برای دخترم مزاحمت ایجاد کند. یک شب بهرنگ با چاقو به در منزل مسکونی دخترم رفته و او را تهدید نموده و دخترم به ناچار متوسل به پلیس میشود هنگامی که پلیس به در منزل دخترم مراجعه میکند بهرنگ با کمال وقاحت اعلام میدارد چون من انگلیسی هستم و این دختر ایرانی است شما حق دخالت ندارید. پلیس از دخترم تقاضا میکند که جهت تنظیم شکایت به اداره پلیس برود و زمانی که دخترم در اداره پلیس به سر میبرده بهرنگ وارد منزل شده و اکثر وسایل منزل را به منزل پدرش منتقل نموده و همچنین کلیه سیم های برق منزل را قطع نموده. زمانی که دخترم وارد منزل میشود میبیند که برق نداره و بیشتر وسایل منزل و لوازم شخصی اش را از خانه برده اند. طبق گزارش پلیس و حکم دادگاه که به تایید سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی رسیده است دادگاه دستور استرداد آنها را به بهرنگ میدهد لیکن ایشان بعلت اینکه طبق گفته خودش انگلیسی میباشد از اجرای حکم سرباز میزند.

به دلیل اینکه بهرنگ مداوم وارد منزل میشده و مزاحمت ایجاد میکرده و دخترم را مورد ضرب و شتم قرار میداده حتی نیمه شب هم موقعی که دخترم خواب بوده وارد میشده و او را اذیت میکرده طبق پیشنهاد وکیل دخترم او به خانه استیجاری دیگری نقل مکان کرده و منزل مسکونی خودش را ترک نموده است.

با عنایت به مراتب فوق و با توجه به نظر پزشک مشاور و به عقیده اینجانب ادامه این زوجیت با عنایت به مراتب بیش گفته و فساد اخلاقی و رفتار ناپسند و خشونت آمیز زوج از جمله تمایل وی به برقراری رابطه جنسی در حضور شخص سوم و نیز اقدامات مکرر ایشان به ضرب و جرح زوجه و جداکردن فرزند مشترک از مادرش و انتقال وی به مکان نامعلومی در ایران و ممنوع الخروج کردن زوجه از مالزی و ایران و شدت و کثرت دعاوی مطروحه بین زوجین، منطقی و ممکن به نظر نمی رسد و ادامه آن جز فرسایش زوجین و شدت گرفتن آسیب های وارده و قربانی شدن فرزند مشترک و افزایش سوء استفاده زوج و خانواده ایشان از زوجه،حاصل دیگری نخواهد داشت. مضافاً ایشان طی حکمی تقاضای ازدواج مجدد را از شعبه حضرتعالی (کلاسه شماره ... ) خواستار گردیده  است. و پر واضع است، مردی که به دلیل مخالفت همسرش با ازدواج مجدد(آنطور که دادخواست نوشته) از دادگاه تقاضای ازدواج مجدد می کند، علاقه و تعلق خاطری به همسرش و زندگی مشترک با وی ندارد. اعلام میدارد به شرطی راضی به طلاق خواهد شد که زوجه از کلیه حق و حقوق خود منجمله مهریه، نفقه و سه دانگ منزل مسکونی در مالزی گذشت کند.

پدر دامادم نیز به دخترم اعلام کرده که در صورتی که نگار به خواسته های آنها عمل ننماید ایشان همچنان بعناوین مختلف به شکایت های بی مورد و پرونده سازی ها ادامه میدهد.

باتشکرو تجدید احترام

داور زوجه

         

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره کلیک کنید.