شنبه, 01 اردیبهشت,1403
ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00

مطالب و مقالات حقوقی
تاریخ انتشار: دوشنبه 06 اردیبهشت 1400
لایحه تجدیدنظر خواهی از حکم ضرب و جرح عمدی

 لایحه تجدیدنظر خواهی از حکم ضرب و جرح عمدی

ضرب و جرح عمدی تعبیر قانونگذار است از واژه های عامیانه کتک زدن، آسیب بدنی و صدمه بدنی که به صورت عمدی از سوی یک شخص علیه شخص دیگر اعمال و انجام شده است.حسب درخواست شاکی، تشخیص دادگاه و یا ویژگی های آسیب وارده مجازات این جرم می تواند حبس، جزای نقدی، پراخت دیه و یا قصاص باشد.در ادامه یک نمونه لایحه دفاعیه از سوی متهم که توسط وکلای دفتر وکالت دادگران حامی تنظیم و نگارش یافته است تقدیم حضور مخاطبان گرامی می گردد.

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 17655

 

متن لایحه تجدیدنظر خواهی از حکم ضرب و جرح عمدی

بسمه تعالی

ریاست محترم محاکم تجدید نظر استان تهران

با احترام در ارتباط با پرونده کلاسه ..... که منجر به صدور دادنامه شماره ..... از شعبه محترم ۱۰۸۷ داد گاه عمومی جزائی گردیده و دادنامه مذکور در تاریخ ۸۲/۱/۲۰ باینجانب ابلاغ گردیده است اینک در مهلت مقرر قانونی و در اجرای بندهای الف ، ب‌ و ج از ماده ۲۶۰ قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری بدان معترض و جهات و دلایل اعتراض خود را بشرح ذیل باستحضار میرساند:

1- دادنامه اصداری فوق بر اساس مندرجات کیفر خواست منعکس در پرونده میباشد با مداقه و ملاحظه کیفرخواست مذ کور به تحقیقات محلی و اقرار متهم به اصل درگیری اشارت رفته است .

 

اولا" - هیچگونه شهادت شهود در پرونده مشهود نیست و شاهدی از طرف شاکی به دادسرا (مرحله تحقیقات) و دادگاه تعرفه نشده است.

 

ثانیا" - تحقیق محلی بعمل نیامده و شاهدی در خصوص در گیری و ضرب و جرح مستند دادنامه گواهی نداده است .

 

ثالثا" - بشرح گزارش مورخ 85/09/20 ضابطین داد گستری (ستوان ....) که در پرونده منعکس است (شاکی صراحتا بیان نموده ..... ساعت ۱۱ شب پدر شوهر و برادر شوهرم همراه شوهرم وارد منزل شده و قصد کتک کاری مرا داشتند) وقتی شاکی بصراحه اعتراف می نماید قصد کتک کاری داشتند پس کتک کاری (ضرب و جرح) چگونه بوده ؟!! بوسیله چه شخصی ایجاد شده بایستی عرض کنم صرفا" توسط شخص شاکی و دلیل آن این است که ایشان اساسا" قصد زندگی ندارد و خودش بارها بیان کرده با اقداماتی میتوانم به راحتی طلاق بگیرم و اين یکی از آن اقدامات است که با ایجاد ضرب و جرح (خود زنی) بدان متوسل شده است .

 

رابعاً - با حضور ضابطین در محل و انجام تحقیق از ساکنین، تصدیق خواهید فرمود که حتی درگیری لفظی هم نبوده تا خدای ناکرده ضرب و جرح ‏ زیرا بنده به همسرم علاقمند و قصد زندگی را دارم.

 

خامسا" - ادعای ضرب و جرح و درگیری کذب محض است زیرا در همان شب، احدی از دوستانم بنام آقای حمید .... به اتفاق همسرش مهمان بنده بودند و شب را هم در متزل ما خوابیدند و حاضر به ادای گواهی در این ارتباط میباشند.

 

بنا به مراتب معروض و از توجه به اینکه دادنامه تجدید نظر خواسته بر اساس کیفر خواستی اصدار یافته که اساسا" و اصولا" مستندات کیفر خواست در پرونده مشهود و منعکس نمیباشد و اقرار صریح شاکی در گزارش ۸۵/۹/۲۰ ضابطین منعکس در پرونده مثبت این واقعیت است که در واقع ضرب و جرح نبوده و گواهان هم حاضر به ادای گواهی در این ارتباط میباشد.لذا نقض دادنامه تجدید نظر خواسته و اتخاذ تصمیم شایسته قانونی از محضر قضات محترم دادگاه تجدید نظر مورد تقاضاست .

با تشکر و تقدیم احترام

مینا کاویانی

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره کلیک کنید.