جمعه, 10 فروردین,1403
ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00

مطالب و مقالات حقوقی
تاریخ انتشار: جمعه 24 بهمن 1399
نمونه قرارداد صلح نامه سه دانگ ملک تجاری

 نمونه قرارداد صلح نامه سه دانگ ملک تجاری

صلح فراگیرترین و سهل گیرانه ترین عقد معین است.تا آنجا که به نظر می رسد با وجود عقد صلح اصلا نیازی به وضع ماده 10 قانون مدنی نبود.موضوع عقد صلح می تواند حتی موجود نباشد.در عقد صلح نیازی به تناسب عوضین نیست و حتی می تواند غیر معوض و مجانی باشد.معین بودن و عینیت داشتن و ملموس بودن نیز شرط صحت صلح نیست.مال اعتباری و مجازی نیز می تواند موضوع عقد صلح باشد.همچنین می توان قسمتی از مال را و یا فقط منافع یا عین را موضوع عقد صلح قرار داد.در ادامه نمونه صلحنامه ای را ملاحظه می کنید که به موجب آن سه دانگ یک ملک تجاری موضوع واگذاری قرار گرفته است.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 14333

صلح نامه سه دونگ ملک تجاری

ماده 1 – طرفین قرارداد

بند 1- مصالح :       

آقای محمد ...... به شناسنامه ..... شماره ملی ....... صادره از تهران متولد .... آدرس : تهران خیابان یوسف آباد ......... تلفن : .....

بند 2- متصالح :   

خانم ریما ...... به شناسنامه .... شماره ملی .... صادره از تهران متولد .... آدرس : تهران خیابان بنی هاشم ...... .


ماده 2 – مورد صلح ، حدود و محل آن

انتقال مالکیت و کلیه حقوق عینی تبعی و فرضی و متصوره نسبت به یک دانگ مشاع از سه دانگ مشاع عرصه و اعیان یک قطعه زمین با کلیه بنای احداثی در آن مشتمل بر تاسیسات پمپ بنزین و ساختمان اداری و جمیع توابع و ملحقات قانونی و عرفی آن اعم از انشعابات آب و قبض و گاز و تلفن و سایر منصوبات و غیر آن به مساحت کلی 7/2156 مترمربع به پلاک ثبتی ....فرعی از ....اصلی بخش ثبتی ........... مطابق سند مالکیت تک برگی مصالح با شناسه یکتا .........  مورخ 1399/11/04

تبصره 1 - متصالح با مشاهده و اطلاع کامل از کمیت و کیفیت و محل وقوع مورد صلح اقدام به قبول آن نمود.

تبصره 2- ......... .

تبصره 3- ......... .


ماده 3- عوض قرارداد ( وجه المصالحه )

عبارتست از مبلغ ده میلیون ریال معادل یک میلیون تومان که متصالح فی المجلس و همزمان با امضای قرارداد تقدیم مصالح نمود و مصالح اقرار به قبض نمود.


ماده 4- انحلال قرارداد

طرفین قرارداد به موجب این قرارداد کلیه خیارات ولو خیار تدلیس و غبن فاحش و افحش را از خود سلب و ساقط نمودند و این قرارداد جز با رضایت و توافق بعدی هر دو طرف معامله قابل انحلال نمی باشد.


ماده 5- منافع مورد صلح

بند 1 - بنا به اظهار مصالح ، مورد صلح و منافع آن قبلا به کسی واگذار نگردیده است و هرگونه توافق و قرارداد مخالف با این صلحنامه میان مصالح و اشخاص ثالث باطل و بلا اثر می باشد.

بند2- متصالح ضمن عقد صلح مصالح را در اداره مورد صلح وکیل خود نمود و مورد صلح را به قبض مصالح داد تا در مورد صلح فعالیت نموده و هر اقدامی که در جهت اداره مورد صلح لازم است بعمل آورد.

بند 3- ......... .

بند 4- ......... .

بند 5- ......... .

بند 6- ......... .


ماده 6- شرایط قرارداد

بند 1- به اقرار و اظهار مصالح و متصالح ، طرفین جزو اشخاص ممنوع المعامله نبوده و نمی باشند و هرگونه مسئولیت ناشی از ااقدام و امضای خود را به عهده گرفتند.

بند 2- مصالح با امضای این صلحنامه کلیه حقوق ناشی از مالکیت خود را نسبت به مورد صلح به متصالح منتقل نمود و دیگر هیچ ادعایی نسبت به مالکیت عین و منافع و سایر حقوق متصوره نسبت به مورد صلح نخواهد داشت.

بند 3- ............ .

بند 4- ............ .

بند 5- ............ .

بند 6- ............ .

 

(مهم ترین بخش در نگارش یک قرارداد همین قسمت شرایط قرارداد است که می تواند حسب مورد و با توجه به توافقات طرفین و ویژگی های معامله متفاوت باشد.توصیه می شود این قسمت حتما تحت نظر و بعد از مشاوره با یک وکیل تنظیم شود و در صورت امکان بهتر است نگارش کلی یک قرارداد خصوصاً بخش شرایط قرارداد را به یک وکیل متخصص دعاوی حقوقی و قراردادها بسپارید.)

 

این قرارداد در تاریخ  اول اسفند ماه هزارو سیصد و نود و نه مشتمل بر شش ماده و در  سه نسخه  ی سه صفحه ای فی مابین طرفین قرارداد در کمال صحت عقل و سلامت اراده و بدون هیچ اکراه یا اجباری ، در حضور شهود زیر تنظیم گردید و هر دو نسخه حکم واحد را داراست.

 

امضاء مصالح:                                             امضاء متصالح:                                                     امضاء شهود :       

 

ثبت امتیاز
پرسش و پاسخ‌های متداول
خیر ، ضرورتی ندارد ولی بهتر است در دفتر خانه تنظیم شود تا همه جا قابل ارایه و استناد باشد. اگر صلح نامه در دفتر خانه تنظیم نشود، عادی محسوب شده و فقط بین طرفین قرارداد قابل استناد است. فقط وقتی سراغ قرارداد عادی بروید که به هر دلیلی امکان تنظیم قرارداد رسمی نیست.
بله، میتوانید و این قرارداد معتبر است ولی توصیه میشود برای تنظیم یه قرارداد خوب ، استاندارد و همه جانبه، حتما به یک وکیل متخصص و با تجربه در زمینه قراردادها مراجعه نمایید.
بله، در واقع صلح فراگیرترین و متداولترین و راحت ترین نوع انعقاد یک عقد و ایجاد یک رابطه حقوقی است و با صلح میتوان بدون درگیری با سختگیری های عقود معاوضی و مغابنی، به مقصود و نتایج و آثار ناشی از آن رسید.
بله، به این صلح عمری گفته میشود، منافع و حق تصرف در آن در طول حیات با شماست و بعد از آن به طور اتوماتیک متعلق به متصالح یا طرف قرارداد صلح.
نظرات

ﺳﻪشنبه, 17 فروردین,1400

محمد

سلام درسال ۸۷ بنده مغازه ای بمساحت ۱۰.۵ بصورت قولنامه ای از سه نف که شریک بودن خریداری کردم وکامل پول مغازه خریداری را پرداخت نمودم.اما مالکین زیرزمینی انباری مسکونی وانباری تجاری به مساحت ۱۰۰که سند این انباری روی سند این مغازه هست.ودرمتن قولنامه ذکر شده است که درخرید وفروش نیازی به اجازه طرفین نیست.ومالکین انباری مسکونی.تجاری هیچ گونه حقی به مغازه ندارند وبنده هم هیچ گونه حقی به انباری ها ندارم.درصورت امکان تفکیک طرفین تفکیک کنندو سند جداگانه بگیرند.اما فعلا طبق قانون موجود امکان تفکیک نیست ومقدار یک دانگ از شش دانگ سند را به نام بنده انتقال داده اند.ایا سند صلح نامه تنظیم کنم خوب است یا با قول نامه شکایت کنم از مالکین که قول نامه فروش شش دانگ مغازه را امضا کرده اند.ممنونم راهنمای کنید

چهارشنبه, 14 مهر,1400

سینا امیریان

پرداخت اجرت بصورت نقدی به میزان دودانگ از فروش کل زمین بعداز انجام فروش کل زمین به شخص دلالی که پیگیر اخذ سند مالکیت شده.... پرداخت اجرت با چنین شرایطی با چه اصطلاحی نوشته شود ، ...همچنین نام این قرار داد چیست ؟

ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب مورد نظر

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره کلیک کنید.